Djuparnas djup

Jag är inte speciellt förtjust i julsånger, eller julmusik. Det finns en handfull låtar och några få skivor jag orkar med till julen. Senaste tillägget i min lista av godkänd musik till julen, eller egentligen till vintern, var, om jag inte missminner mig, 50 Words for Snow av Kate Bush (2011).

Jag har följt med Tiger Moth Tales en tid, men trots att det varit bra, har Peter Jones musik inte fallit mig i smaken i den mån, att känt behov att köpa av den. Han är mångsidig musiker och sjunger otroligt fint. Hans Genesis covers är prima.

Men nu släppte han en skiva med jul-/vintertema: The Depths Of Winter. En riktigt trevligt vintrig, men inte för julsaturerad, samling låtar. En mysig skiva som tillfredställer mitt behov för det progressiva, vackra och stiliga, utan att bli så söt att jag skulle få omedelbar vuxendiabetes. Jag har en ny skiva i min lista för vintermusik.

Låten Hygge har blivit något av en öronmask. Trevligt ;)

Kommentarer